maandag 17 augustus 2009

Loopgroep Bedum


Op 1 juli ben ik lid geworden van de Loopgroep Bedum. Van deze club zijn op dit moment zo'n 160 hardlopers en 50 nordic walkers lid. De loopgroep bestaat dit jaar 25 jaar. De sectie Nordic Walking is echter nog jong en ontstond pas kort geleden, nadat de club op verzoek van de gemeente een cursus Nordic Walking voor 50-plussers had georganiseerd.
Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn lidmaatschap. Integendeel. Het brengt een zekere regelmaat in mijn loopfrequentie: iedere woensdagmorgen of -avond loop ik in clubverband zo'n kilometer of 10 op verschillende locaties rond Bedum. Ëen keer per 6 weken is er een gezamenlijke tocht op een wat verder afgelegen plaats. Die wandelingen zijn niet alleen gezellig, maar vooral ook motiverend en inspirerend. Bovendien blijf ik door de feedback, die ik van mijn medewandelaars krijg, scherp op mijn looptechniek, want dat kan natuurlijk altijd beter.
Met de club ga ik op 17 october meedoen aan de Teutolauf in het Teutenburgerwoud bij Lengerich in Duitsland (ter hoogte van Enschede). Leuk is dat mijn buurman Herman ook meegaat. Ik ben heel benieuwd hoe die dag zal bevallen...
In de loop van een jaar doen de Nordic Walkers van de Loopgroep mee aan veel meer regionale en landelijke wandelactiviteiten. Het is leuk om hiervoor eens de website van de club te bezoeken:
Website van de Loopgroep Bedum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten