zondag 18 oktober 2009

Teutolauf 2009


Vandaag met de Loopgroep in de bus naar Lengerich (DE), het Teutoburger Wald. 28 Runners en 22 Nordic Walkers. Ik heb er met de NW-ers 11½ km (hoogteverschil 180 m!) gelopen. Fijne temperatuur (12° C.), droog, af en toe zon, weinig wind en een prachtige omgeving. Het evenement was prima georganiseerd, aan alles was gedacht. Met de spreekwoordelijke Deutsche Gründlichkeit dus. De runners liepen een eigen route, die af en toe met die van de NWers samenviel en soms tot bijna-botsingen leidde. En dan de weg terug in de bus, lekker bijkletsen bij een biertje, een wijntje of wat fris. En met al die snacks en dat suikergoed (het leek wel sinterklaas)!!!
Een reuze gezellige dag met een stel leuke mensen, die ik niet gauw zal vergeten. Een paar groepsleden vielen in de prijzen en ook de LG zelf viel op, doordat ze de derde grootste deelnemende vereniging was. Dat doen we volgend jaar beslist weer...
(Volgens de uitslaglijst kwam ik als 45ste met een tijd van 1:58:22 binnen. Mijn Garmin gaf echter een tijd van 1:49:42 aan. Dit komt doordat ik een aantal malen wachtte op de andere NWers om foto's te maken. Dat is goed gelukt, alleen Koert en Wim spoten meteen weg. Die heb ik nooit meer gezien... Maar ik had als 30ste kunnen eindigen!!!)
View Interactive Map on MapMyRun.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten